Pojemność plecaka turystycznego a długość wędrówki

Wiele osób, które w górach zaczynają stawiać swoje pierwsze kroki popełnia pewien błąd – pakują do plecaka wszystko co jest pod ręką. Jak to się kończy? Zazwyczaj już po kilku kilometrach bolą plecy, a pod ręką i tak nigdy nie ma tego co jest faktycznie potrzebne. Jak optymalnie spakować się na wycieczkę w góry?

Wszechstronne torby sportowe

Korzystanie ze specjalnej torby jest niezbędne w przypadku wielu osób oddających się zajęciom fizycznym. Kiedy idzie się na basen, siłownię czy do klubu fitness, w coś trzeba spakować odzież i obuwie, a najlepsze do tego celu są specjalne torby sportowe. Są wygodne, jeśli są markowe, to też dodają prestiżu, a także gwarantują wygodę. Zaletą takich elementów jest też fakt, że można je wykorzystywać na różne sposoby.

Także torby podróżne

Wiele spośród modeli sportowych toreb przydaje się nie tylko kiedy idzie się uprawiać sport. Zwłaszcza jeśli wybierze się bardziej uniwersalny model, torba taka z powodzeniem może zastąpić też typową torbę podróżną czy walizkę. Oczywiście do bagażu takiego nie zmieści się wiele, ale można potraktować ją jako dodatkowy bagaż. Takie torby są też świetne na krótsze wyjazdy, kiedy nie potrzeba zabierać dużo rzeczy. Przydadzą się więc na przykład podczas wypadu za miasto i w wielu innych okolicznościach.

Damskie i męskie

Wybierając dla siebie taką torbę, warto zwrócić uwagę na kilka kwestii. Na pewno świetny wybór stanowią torby markowe, znanych producentów, gdyż nie tylko są prestiżowe, ale też zwykle dużo bardziej trwałe i odporne na uszkodzenia niż „no name”. Można też wybierać wśród modeli męskich i damskich, które różnią się od siebie przede wszystkim kolorami. Dostępne są też jednak modele uniwersalne i nie da się ukryć, że takie mogą być najbardziej uniwersalne, zwłaszcza gdy chce się wykorzystywać torbę w różnych sytuacjach. Jeśli dobrze wybierze się taki produkt, jego posiadanie da wiele korzyści.

Tarcze hamulcowe rowerowe coraz bardziej popularne

Niegdyś jedynie nieliczne rowery były wyposażone w taki system zatrzymywania roweru. Dzisiaj, tarcze hamulcowe rowerowe stanowią coraz częstszy widok, który można zaobserwować niemal w każdym typie jednośladowca napędzanego siłą mięśni.

tarcze hamulcoweTarcze hamulcowe rowerowe mogą mieć dwojaki rodzaj. Pierwszy bazuje na hydraulice, drugi określany jest jako system mechaniczny. System hydrauliczny wywołuje zatrzymywanie koła przez zbliżenie się okładzin do tarczy hamulcowej. Jest to możliwe dzięki naciśnięciu ręcznej dźwigni hamulca, co przyczynia się do nagłego wzrostu ilości płynu hamulcowego w przewodzie i wprawia w ruch okładzinę. Mechaniczne tarcze hamulcowe rowerowe – https://zico-bike.pl/tarcze-hamulcowe bazują na systemie podobnym do tego, który wykorzystywany bywa w układach typu v-brake. Naciśnięcie dźwigni uruchamia tutaj bowiem pracę stalowej linki. To ona powoduje przyciągnięcie okładzin do tarczy w wyniku czego następuje hamowanie koła.

Hamulce tarczowe, które wykorzystują system hydrauliczny mają o wiele lepszą siłę hamowania, a także pozwalają na bardziej płynne sterowanie naciskiem spowalniania tarczy. Inaczej mówiąc, są one silniejsze i bardziej precyzyjne. Są one jednak przeznaczone dla osób, które lubią poświęcać czas swojemu rowerowi. Są bowiem bardziej podatne na awarię niż układy mechaniczne, dlatego wymagają częstszego serwisowania i przeprowadzania prac konserwacyjnych. Olbrzymią zaletą obydwu systemów hamulców tarczowych jest fakt, że scentrowane koło nie przyczynia się do niechcianego hamowania.

Gdzie najlepiej kupić spodnie narciarskie?

Z uwagi na swoją cenę i, generalnie, wysoką jakość zakup odzieży sportowej nie powinien być przypadkowy. Trzeba poznać swoje wymiary i potrzeby, określić przeznaczenie takiej odzieży i zdecydować się na producenta, co do którego ma się stuprocentową pewność. Po zakupie mimo wszystko warto dokonać przymiarki i na tej podstawie ewentualnie zwrócić produkt, jeśli sprawia jakikolwiek dyskomfort przy noszeniu albo też ma widoczne wady.

Klasyczne ćwiczenia na drążku

Współcześnie w świecie ćwiczeń siłowych coraz bardziej modne staje się ćwiczenie z wykorzystaniem ciężaru własnego ciała. Innymi słowy, popularne stają się ćwiczenia klasyczne. Początkowo prym wiodły maszyny do ćwiczeń, które znajdowały się we wszystkich nowoczesnych siłowniach. Jak w tytule wstępu najlepszym rozwiązaniem na dobry trening są klasyczne rozwiązania. Dlatego też przedmiotem niniejszego tekstu będą ćwiczenia z wykorzystaniem drążka umocowanego do sufitu.

Dla kogo ćwiczenie na drążku

Z wykorzystaniem drążka może ćwiczyć każda osoba bez względu na staż treningowy. Na pozór z drążkiem kojarzone jest tylko jedno ćwiczenie, a mianowicie podciąganie. Nic bardziej mylnego. Drążek może służyć do wykonywania wielu ćwiczeń. Na drążku można ćwiczyć mięśnie brzucha poprzez wykonywanie zwyczajnego zwisu.

Pomocne dla osób początkujących okazują się specjalne gumy treningowe, które mogą wspierać siłę potencjalnej osoby trenującej. Jeżeli uzyskana siła będzie wystarczająca do podciągania się, na drążku można wykonać bardzo skuteczny trening pleców.

Jakie drążki są najlepsze

Wiele osób trenujących zaczyna swoją przygodę na drążku zamontowanym w domowej futrynie. Takie drążki są jak najbardziej skuteczne. Jednak najlepszym rozwiązaniem okazuje się drążek do sufitu. Drążki tego typu mogą posiadać różnego rodzaju uchwyty. W efekcie wykonując ćwiczenia na drążku sufitowym osoba ćwicząca, ma możliwość atakowania mięśni na różne sposoby. Celem każdego treningu jest angażowanie dużej ilości włókien mięśniowych.

Gdzie kupić rower?

Obecny boom na jazdę na rowerze powoduje, że dostępność tego dwuśladu na rynku jest przeogromna. Potencjalny klient i nowy rowerzysta, staje więc przed dylematem, gdzie kupić swój pierwszy rower. Wybór jest dość spory i często trudny do podjęcia.

Miejsce na zakupy

Zasadniczo rower można nabyć w trzech różnych źródłach:

– małym sklepie rowerowym
– dużej sieciówce
– firmowym sklepie internetowym z rowerami.

Każde z tych miejsc posiada swoje wady i zalety, które warto znać przed podjęciem decyzji o wyborze konkretnego miejsca.

Charakterystyka sklepów

Mały sklep z rowerami będzie charakteryzował się najmniejszą dostępną ilością rowerów oraz najwyższą ceną. W zamian zaoferuje indywidualne podejście do klienta i fachową pomoc.
Duża sieciówka co prawda będzie tańsza, jednak jakość oferowanych tam rowerów będzie pozostawiała wiele do życzenia.
Wydaje się więc, że najkorzystniej z tej trójki wygląda sklep internetowy z rowerami. Oferuje on markowe rowery, które charakteryzują się doskonałą jakości, a przy tym są w bardzo dobrych cenach. Wykwalifikowani pracownicy bez najmniejszego problemu jakim jest komunikacja telefoniczna, czy internetowa, doradzą jaki model wybrać i w jakim rozmiarze. Olbrzymim plusem jest dostawa, która najczęściej jest darmowa, a rower dostarczany jest pod same drzwi więc nie trzeba kłopotać się z jego transportem przez całe miasto.
Kupując swój pierwszy i każdy kolejny rower warto jest więc przede wszystkim rozważyć zakup w sklepie internetowym.

Rower, który sprawdzi się podczas zawodów triathlonowych

Zawody triathlonowe są przeznaczone dla sportowców, których życie wypełnione jest treningami, jednak coraz częściej w takiej dyscyplinie startują także osoby, które zajmują się sportem hobbystycznie. Odpowiedni sprzęt może znacząco ułatwić te trudną i wymagającą dyscyplinę, która wymaga zarówno przygotowania pływackiego, biegowego jak i szybkiej jazdy na rowerze.

Jaki rower na zawody wybrać?

Podstawową kwestią jest odpowiedni rower. Oczywiście, w przypadku osób, dla których liczą się sekundy na mecie dedykowane są rowery triathlonowe, czyli takie, które przede wszystkim tworzone są po to, aby zwiększyć aerodynamikę. To sprzęt najwyższej jakości, którego cena również może być wysoka. Jednakże, dzięki temu przejazd może być jeszcze szybszy.

– Ramy rowerów triathlonowych zazwyczaj są krótsze i mają większy kąt ramy podsiodłowej, a właśnie to zapewnia większą aerodynamikę.

– Coraz częstszą praktyką jest wykorzystywanie hamulców tarczowych w takich rowerach. Koła o wysokim profilu w takich rowerach to standard, natomiast dodatkowym wyposażeniem, które mocno podnosi cenę takiego roweru jest elektroniczne wersje grup napędowych.

– Rower triathlonowy dzięki swojej konstrukcji pozwala też w łatwiejszy i szybszy sposób przejść do pozycji biegowej, a więc przemieścić się z jednej dyscypliny do drugiej. Zazwyczaj taki typu roweru jest mocno spersonalizowany pod danego zawodnika, a jedynym elementem uniwersalnym jest rama.

Bielizna termoaktywna jako atrybut doświadczonego sportowca

Dzisiejsza rywalizacja sportowa oparta jest o różne dziedziny życia zawodnika. Począwszy od diety, przez przygotowanie sprawnościowe, aż do wyposażenia osobistego. Wszystkie te, oraz wiele innych, składowe wpływają na wynik końcowy zawodnika. Jednym z atrybutów nowoczesnego sportowca jest odzież termoaktywna. Co kryje się pod tym pojęciem?

Termoaktywność

To hasło stanowi klucz do osiągania dobrych wyników. Bielizna termoaktywna, jakiej używają nowocześni sportowcy, zbudowana jest w taki sposób, aby zapewnić odpowiednie odprowadzanie wilgoci w celu maksymalizacji wyniku zawodnika. Przegrzanie, lub ochłodzenie mogą skutkować poważnymi problemami, tj. choroba, przetrenowanie oraz ogólny, zły wpływ na samopoczucie sportowca. Właśnie tutaj pojawia się dzianina termoaktywna, która oprócz powyższych zalet, ma za zadanie zmniejszenie napięcia mięśniowego, co z kolei wpłynie na szybszą regenerację powysiłkową zawodnika. Ponadto, z uwagi na uciskanie mięśni, pozytywnie wpłynie na poprawę procesów metabolicznych w mięśniach oraz lepsze zaopatrzenie organizmu w krew. Bardzo często w sporcie używane jest określenie „drugiej skóry” w kontekście termobielizny. Szanujący się sportowiec będzie wiedział, iż bez tego atrybutu nie może poważnie liczyć się w stawce o najwyższe cele.

Co zrobić, żeby się nie pomylić przy wyborze bielizny?

Należy wiedzieć, że bielizna termoaktywna nie równa się w żadnym stopniu z bielizną termiczną (zobacz). Zadania tej pierwszej wymieniono powyżej, natomiast druga ma za zadanie, tylko i wyłącznie, ochronę przed niską temperaturą, używana jest w sezonie zimowym, a jej największym minusem jest właśnie brak możliwości odprowadzania wilgoci. Ta ostatnia, negatywna cecha, stanowi spory problem dla zawodników sportów zimowych.

Fitness jako ponadczasowy sposób na dbałość o własną sylwetkę

Jeśli głównym założeniem ćwiczącego nie jest zostanie wielkim maniakiem kulturystyki, a uzyskanie lepszej formy oraz smuklejszej sylwetki, idealnym rozwiązaniem będą ćwiczenia fitness. Początkujący muszą być jednak świadomi, iż samo ćwiczenie, bez wsparcia w postaci doboru odpowiedniej diety, mija się z celem.

Informacje dla początkujących kulturystów

Marzeniem większości młodych mężczyzny jest posiadanie umięśnionej sylwetki. Jednakże wykonywanie ćwiczeń w domu z obciążeniem własnego ciała (pompki, przysiady, podciąganie na drążku) może nie być wystarczające. Dlatego warto zacząć chodzić na siłownię.

Podstawowa wiedza dla początkujących

Zasadniczo chodząc na siłownię łączy się dużą partię mięśniową z małą i w ten sposób w dany dzień wykonuje się ćwiczenia np. klatka i triceps, nogi i biceps, plecy i barki. Można raz na jakiś czas także ćwiczyć partie działające przeciwstawnie np. biceps i triceps. Ważną rzeczą przed rozpoczęciem ćwiczeń jest rozgrzewka – mogą to być typowe ćwiczenia takie, które wykonywane są na lekcjach wychowania fizycznego w szkole. Przed rozpoczęciem ćwiczeń siłowych warto także zrobić 1 lub 2 serie z mniejszym obciążeniem na daną partię mięśniową.

Jakie ćwiczenia dla początkujących?

Główne ćwiczenia, które są wykonywane na siłowni to wszelkiego rodzaju podnoszenie i wyciskanie sztangi np. wyciskanie sztangi leżąc (mięśnie klatki piersiowej), wyciskanie sztangi nad głową (mięśnie barków), uginanie ramion ze sztangą (biceps), unoszenie sztangi w opadzie tułowia (mięśnie pleców) lub wyprosty pleców ze sztangą (mięśnie pleców). Ćwiczenia wykonywane na atlasie są podobne choć zwiększają się możliwości – można ćwiczyć mięśnie pleców ciągnąc ciężar za uchwyt do atlasu zawieszony na górze – ćwiczenie alternatywne do podciągania na drążku, można wykonywać rozpiętki siedząc, ćwiczyć mięśnie nóg, ćwiczyć biceps ciągnąc uchwyt do atlasu znajdujący się na dole i wiele innych ćwiczeń, zależnych od tego jak zaawansowany jest atlas do ćwiczeń.