Klasyczne ćwiczenia na drążku

Współcześnie w świecie ćwiczeń siłowych coraz bardziej modne staje się ćwiczenie z wykorzystaniem ciężaru własnego ciała. Innymi słowy, popularne stają się ćwiczenia klasyczne. Początkowo prym wiodły maszyny do ćwiczeń, które znajdowały się we wszystkich nowoczesnych siłowniach. Jak w tytule wstępu najlepszym rozwiązaniem na dobry trening są klasyczne rozwiązania. Dlatego też przedmiotem niniejszego tekstu będą ćwiczenia z wykorzystaniem drążka umocowanego do sufitu.

Dla kogo ćwiczenie na drążku

Z wykorzystaniem drążka może ćwiczyć każda osoba bez względu na staż treningowy. Na pozór z drążkiem kojarzone jest tylko jedno ćwiczenie, a mianowicie podciąganie. Nic bardziej mylnego. Drążek może służyć do wykonywania wielu ćwiczeń. Na drążku można ćwiczyć mięśnie brzucha poprzez wykonywanie zwyczajnego zwisu.

Pomocne dla osób początkujących okazują się specjalne gumy treningowe, które mogą wspierać siłę potencjalnej osoby trenującej. Jeżeli uzyskana siła będzie wystarczająca do podciągania się, na drążku można wykonać bardzo skuteczny trening pleców.

Jakie drążki są najlepsze

Wiele osób trenujących zaczyna swoją przygodę na drążku zamontowanym w domowej futrynie. Takie drążki są jak najbardziej skuteczne. Jednak najlepszym rozwiązaniem okazuje się drążek do sufitu. Drążki tego typu mogą posiadać różnego rodzaju uchwyty. W efekcie wykonując ćwiczenia na drążku sufitowym osoba ćwicząca, ma możliwość atakowania mięśni na różne sposoby. Celem każdego treningu jest angażowanie dużej ilości włókien mięśniowych.